week 7

12 april 2010 - Molo, Kenia

Met de trein naar Mombasa, laat de vakantie beginnen!

Woensdagmiddag 31 maart zijn we met de auto naar Nairobi vertrokken, zo als gewoonlijk belanden we weer in een (traffic)jam. Dit betekend dus dat de reis van 15 kilometer toch weer 1,5 uur duurt, maar polepole (kiswahili voor, rustig aan) we hebben de tijd. Om 18.30 komen we dan op het station van Nairobi aan, en tegen alle verwachtingen in vertrekt de trein precies om 19.00uur. (precies op tijd)

De reis naar Mombasa verliep vlekkeloos en we genoten dan ook volop van het uitzicht dat we hadden. Slapen ging redelijk, we werden overvallen door de warmte, en rond 6.00uur waren we dan ook wakker om van het uitzicht te genieten. Langs de rails stonden vele kinderen in de hoop dat toeristen weer eens wat naar buiten gooiden, en met resultaat hoor. Om 10.30 kwamen we aan in Mombasa en de temperatuur was al aardig opgelopen, en eindelijk heeft Harm dan ook zijn lange broek in geruild voor een korte broek. De chauffeur Samuel stond al klaar en bracht ons naar het hotel, waar we ons eerst even konden opfrissen en hebben geluncht.

We hebben een druk programma, hier had de directrice Naomi voor gezorgd, en we starten dan ook direct na de lunch met een bezoek aan Haller Park. Hier zien we hoe een cement afgraving in 36 jaar omgevormd is in een natuurpark. Voor ons lijkt het meer op een dierentuin maar ik denk dat ze aardig hun best doen om natuur te behouden en nieuwe natuur te ontwikkelen. Nadat we Haller Park hadden verlaten gingen we naar een openbare strand, toch even met onze voeten in de Indische oceaan.

Vrijdag staat in het teken van Mombasa, we bezoeken Fort Jesus waar ooit de Portugezen gezeten hebben, en waar de slaven vanuit Mombasa naar Zanzibar verscheept werden. Nadat we Fort Jesus bezocht hadden gingen we met onze gids Abdul een heel groot gedeelte van Mombasa verkennen. Het verkennen van Mombasa ging in hoog tempo maar daar kon ik wel even van genieten.

Op zaterdag zijn we naar Malindi geweest hier gingen we naar Marine Park en naar het Vasco de Gama piller, maar ook hebben we de ruines van Gedi niet links liggen. Marine Park was echt top met een glasbodem boot gingen we een stukje de zee op, en een paar honderd meter voor de kust konden we snorkkelen en zwemmen tussen de vissen en het koraal, echt een hele andere wereld.

Zondag was even een dag om op adem te komen en even op de blaren liggen die we de dag ervoor opgelopen hadden. Want 2 uurtjes snorkelen, doet onze witte huidjes niet veel goeds. Maar we verlaten ons hotel voor 10.00 uur, en gaan lekker naar het strand, even lekker zwemmen. Rond een uur of 13.00 komt onze chauffeur ons ophalen om ons nog even wat van Mombasa te laten zien en rond 17.30 gaan we weer richting de trein omdat de vakantie weer ten einde loopt. Ook nu vertrekt de trein op tijd en naar een lange nacht worden we rond 6 uur wakker om van het uitzicht te genieten. De gnoes de gazelle en vele andere dieren worden gespot, en dit maakt deze treinreis zo mooi.

We hebben echt even genoten van onze vakantie en van de hoge temperaturen maar we zijn ook blij dat we weer thuis in Kabete zijn.

1. arina:
    12 april 2010
    wat gaaf van het snorkkelen! mooie fotoo's en een lief men he naomi. ze bedoelt het allemaal erg goed. fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben heren.
    dikke kus vanuit nederland op dit moment maar 11 graden niet echt zomers weer haha.
    liefs arien
  2. Els:
    12 april 2010
    We hebben wel lang moeten wachten op week 7! Zijn jullie verbrande ruggen al weer genezen?
    Ik ben nieuwsgierig naar de eerste berichten uit Molo!
    Groeten van Els
  3. Marloes:
    13 april 2010
    Ik ben jaloers:(
    Maar het ziet er prachtig uit!!!!

Jullie waren zeker hard toe aan vakantie:P?
  4. Het Thuisfront van Wolter:
    13 april 2010
    aller eerst wil ik jullie bedanken voor alle geweldige avonturen die
    jullie met ons willen delen we genieten er dan ook vol op van.de volgende keer voorzichtig zijn met zon en water. veel liefs