Week 15 en 16

1 juni 2010 - Molo, Kenia

Madaraka Day (onafhankelijkheidsdag)

Datum: dinsdag 1 juni 2010

Land / gebied: Kenia

Soort: Nationale feestdag (Herdenkingsfeest)

Ter herinnering dat Kenia zelfbestuur kreeg na veertig jaar (burger)oorlog. Een belangrijke stap in de richting van onafhankelijkheid. De officiële onafhankelijkheid vond plaats in het zelfde jaar alleen op 12 december in 1963.

Wat doet Baraka Agriculture College met deze dag?

De studenten doen niet erg veel, ze kijken naar een show die live op tv is van uit Nairobi. Waar weer eens duidelijk wordt hoe rijk dit land is aan cultuur.Ik besluit dan ook om samen met Esther een eind te gaan lopen, we lopen naar een hotel waar wel lekker van het weer kunnen genieten en waar we onze voeten even de rust kunnen geven. Na 110 dagen komt dan eindelijke het eerste alcohol om de hoek kijken. Hmm is wel even lekker, had het nog niet gemist maar nu wel even lekker.

Onder tussen is Harm buiten gesloten, teminste dat dacht hij. Maar ook Harm heeft zijn tijd niet voorbij laten gaan met wachten voor de deur, hij is gaan vollyballen met een aantal studenten. Met zijn lengte kan dat zo zijn voordelen hebben voor de groep.

De avond wordt ingevuld met Monopoly dicht bij de openhaard.

Morgen zit de vakantie er weer op en moet er weer heel hard gewerkt worden. Meetings Meetings en

1. Ardy Koelen:
    2 juni 2010
    Heey Wolter en Harm,

even een berichtje van Stoas! Ja, ja, ik volg jullie op de voet! Bij Stoas gaat alles zijn gangetje als is het wel stil in het OLC nu jullie er niet zitten:) het einde van het studiejaar komt al snel in zicht dus de drukkte neemt ook weer toe. Wat een ervaring doen jullie daar op, ik ben erg benieuw naar alle verhalen die jullie straks te vertellen hebben! Zal wel na de zomervakantie zijn dat ik jullie weer zie op school. Geniet nog van de laatste weken!

Groetjes,
    Ardy