Week 14

24 mei 2010

Als eerst wil ik diegenen bedanken die een blog hebben geplaatst zodat we toch een blog hadden, Hartelijk dank daar voor. Nu zullen wij weer het hef in eigen handen nemen en een blog plaatsen.

Deze week hebben we als eerst weer veel gedaan op het gebied van ontwikkelen van lesmateriaal, maar natuurlijk moet er voor dit lesmateriaal ook nieuw materiaal komen en niet alleen het oude in een nieuw jasje stoppen. We zijn op vrijdag dan ook naar Naivasha gegaan en hebben 3 bezoeken afgelegd.  Maar voordat het zover is, is de halve ochtend al voorbij aan reistijd. We zijn om 5.30 begonnen met de trip. We moeten in Molo even wat spullen halen om iemand te verhuizen naar Nakuru, al met al duurt dit nog geen halfuur, nog nooit zo´n snelle verhuizing gedaan. Rond 7.30 komen we aan in Nakuru maar we zijn er nog niet we moeten nog even. Rond 10.30 uur nadat we nog enkele keren gestopt hebben om te eten en al die andere dingen, komen we aan bij Stokman rozen.

Stokman rozen zoals de naam waarschijnlijk al doet vermoeden is van origine een Nederlands bedrijf die rozen produceert, ondertussen heeft dit bedrijf zich geheel gevestigd in Kenia en zijn werkzaamheden uitgebreid. Een heel mooi bedrijf die het beste met zijn personeel voor heeft (560)

Ik geniet natuurlijk om dit te zien en krijg weer zin om rozen te knippen en te sorteren, maar ik kan me zelf beheersen.

We krijgen door de diverse bedrijven een rondleiding en zien hoe ze hier rozen voor Nederland produceren.

Harm en ik stappen bijna in de vrachtwagen om met de rozen mee terug te gaan, maar helaas er is niet voldoende plaats voor ons. We zullen nog gewoon 6 weken moeten doorzetten, dit doen we graag en de tijd vliegt. Als we hier maandag zeggen, is het voordat je het weet alweer weekeind.

Het weekeind

Er staat een tweede trip op het programa en vertrekken rond 9 uur richting Bogoria. We zullen diverse projecten van Baraka zien. Maar eerst passeren we de evenaar, even een kodak moment.  Na dat alle verkopers ons wat proberen te verkopen en we veel Nee verkopen kan Harm natuurlijk de verleiding niet weerstaan.  We bezoeken een van de eerste projecten het is een mooi project waar ze de farmers leren hoe ze meer met hun land kunnen doen. De farmers zijn echt blij met de ontwikkelingen die ze krijgen en samen ontwikkelen met Baraka.

We gaan verder in het warmste gedeelte van Kenia op naar de hot springs en Lake Bogoria. Onderweg zien we natuurlijk weer alle diertuin dieren voor ons begrip maar elke keer blijft het een leuke ervaring om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te zien.

Zondag lekker naar de kerk en dan genieten van een rustige en zonnige zondag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. theo en grietje:
    24 mei 2010
    Hey,. jaja...super is dat he?! om al die dieren zo in het wild te zien...Wij vinden dat ook nu na een aantal jaren nog steeds een geweldige ervaring.Groet Grietje
  2. Het Thuisfront van Wolter:
    29 mei 2010
    hallo jongens het is en het blijft een helle belevenis om daar zo in het land daar te mogen werken en leren tegelijk, en dan al het goeds daar te mogen zien ,beleven .dit is en blijft voor jullie iets waar jullie vaak op gaan terug kijken .echt top... groetjes