Week 13

15 mei 2010 - Molo, Kenia

Nu zijn jullie aan de beurt.

Deze week geen blog onze verhalen zijn een beetje op, mogelijk hebben jullie voor ons een keer een blog. Hoe gaat het in Nederland hoe gaat het op de STOAS hoe gaat het in het Tuincentrum

1. carlina:
    15 mei 2010
    heey harm en wolter,

wat jammer dat we deze week geen blog krijgen te lezen, maar snap wel dat jullie ook heel nieuwsgieirg zijn naar alle verhalen vanuit nederland.

nou maak ik over het algemeen niet zo heel erg veel mee, en wat ik al mee maak dat is zeker niet zo interressant als al jullie verhalen.
    maar ik zal een begin maken met alle belevenissen die ik mee maak.

zolang het weer het toelaat en de regen in de lucht blijft en de zon mooi staat te schijnen probeer ik toch wel iedere dag zon 15 tot 20 km te fietsen. iedere dag even een andere kant op en een paar boodschapjes ophalen.dan is er al zon beetje een halve dag om en moet er natuurlijk nog wel het een en ander in huis gebeuren he. plantjes moeten water hebben en er moet wat gestoft worden en geveegd.
    ook moet er gekeken worden nu het weer wat warmer wordt of de dieren in de tuin genoeg te drinken hebben. en binnenkort krijgen we kuikentjes als ales goed gaat. de kip zit namelijk al op 10 eitjes te broeden. dus ben benieuwd, en ik weet nu dat als er allemaal haantjes zijn bij wie ik moet wezen om ze te laten slachten he!!
    ook komen er binnekort jonge konijntjes, want ik heb een nieuw rammetje opgehaald en die moest volgens mn vader meteen even laten zien wat die allemaal kon presteren, dus ik ben benieuwd hoeveel jongen er van komen.
    verder gaat het met de dieren allemaal goed.

ook ben ik nu bij een therapeut die lymfedrainage doet, die therapie moet er voor zorgen dat ik geen steunkousen meer aan hoef en het vocht zelf afgevoerd wordt. nou ik heb die steunkousen nu al meer als maand uit en ik hou nog steeds geen vocht vast. volgens de artsen inhet ziekenhuis zou ik nooit weer van mn steunkousen afkomen, en alle bijkomende klachten zal ik voor lief moeten nemen. nou ik heb de kousen uit, het gevoel is helemaal terug in mn benen en ik kan zelfs een stuk beter lopen en alles gaat een stuk makkelijker. ben zo blij dat ik zelf een beetje gedoktert heb en toch die kousen heb uitgedaan. verder ben ik eenbeetje aan het werk in de bloemenwinkel, en binnenkort ga ik eens even proberen of ik wel weer volledig in de bloemenwinkel aanhet werk kan, of dat ik toch een andere opleiding moet gaan volgen. in dat laatste heb ik al helemaal geen zin, maar als het niet anders is dan is het niet anders, en heb ik geen andere keus. maar aangezien ik mezelf een stuk beter voel nu en het lopen goed gaat, en ik al weer wat meer kan tillen enzo, zie ik het best wel zonnig in. al zal ik ook maar 30 uur kunnen werken dat is toch ook al een mooi begin.
    verder heb ik geen last meer van mn rug enzo, dus dat is allemaal wel heel erg mooi.
    dus met mij gaat het ook prima.

komende week hebben ze bij ons in het dorp wandelvierdaagse en ik mag weer controlepost zijn, dus zal wel weer lekker drukke avonden zijn komende week. maar ook wel weer leuk.

jullie nog een hele fijne periode in kenia, hopen dat jullie komende week weer meer meemaken zodat er wel weer een blog komt!!
    ik dacht dat ik toch ook wel een aardig stukje getypt heb.

geniet ervan.

oow wolter, wil je nog eens zon zakje met zonnestralen sturen?? dan zal ik er ook 1 terug sturen.

liefs carlina
  2. Wolter:
    16 mei 2010
    Hartelijke dank, Carlina.
    Hopelijk volgen er nog velen
  3. Marloes:
    16 mei 2010
    Hey Wollie en Harmpje,

pfff wij maken uiteraard hier niets mee, mijn hele leven draait op dit moment om de blogs die ik van jullie krijg;)

Maar goed of ik het zo goed kan als Carlina weet ik niet, maar laat ik eens een poging wagen;

week 19, 16 mei 2010

Een beetje last van stress omdat ik zoals altijd denk dat ik te weinig doe voor school (en ja ik weet heus wel dat dat niet zo is)

Een beetje last van stress omdat ik de hele meivakantie niet in mijn eigen huis heb gezeten. En wat blijkt;

mijn huisgenoten dragen niet zoveel liefde bij zich voor de plant van Harm dan ik, dus ik kwam afgelopen zondagavond thuis en AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH drie bruine grote, uitgedroogde bladeren in de plant van Harm.
    Uiteraard gelijk mijn harp gepakt, kaarsjes aan gestoken en I will survive gezongen richting de plant. O ja en natuurlijk wat water gegeven.
    Zelf ben ik van mening dat het liefde geven de reddende werking had maar mijn huisgenoten zeggen dat het water het reddende middel was voor de plant.

Dan heb ik de hele meivakantie op een hond gepast in het huis van een vriendin van mij! Nou daar heb ik nog een verhaal van o mij god. Laten we zeggen dat ik op een vroege ochtend tussen 4 en 5 uur s'ochtends met een grote schop en een emmer 8 kotshopen weg heb lopen scheppen in de huiskamer.
    Als jullie terug zijn zal ik dat op de hilarische manier vertellen want eigenlijk was het best grappig vooral omdat ik zelf liep te stikken, vloeken en kotsen omdat die kots van de hond weg moest, terwijl de hond zelf vrolijk kwispelen op mij afkwam met het idee om te gaan spelen of om door zijn eigen gefabriceerde cadeautjes in de woonkamer te banjeren.

Dan ben ik nog gefilmd en geïnterviewd door een japanse tv-ploeg dus binnenkort heb ik mijn grote doorbraak.

Nou ik kijk uit naar jullie terugkomst. Volgende keer verwacht ik wel weer een spannend verhaal van jullie.

Harm ben je er al de vrouw van je leven tegen gekomen?
    Wolter heb je er al iets voor mij gevonden?

Dikke kus
    Marloes
  4. Wolter:
    Hey Marloes,

Gisteren lukte het niet om te reageren.
    Maar wij zijn blij met je blog en willen natuurlijk alles weten dus maak in Juli alvast 2 dagen vrij. Liefde voor de plant zorgt er voor dat hij groeit en fris groen blijft daar zijn wij ook van overtuigd.

Jou liefde hebben wij al gevonden hier in Kenia, we zullen hem 5 juli mee nemen. Je moet echter wachten tot 5 juli.

Laat je verrassen
  5. Martijn:
    Hey Wolter!!

Korte samenvatting: Hier in Nederland baggert het leven gewoon door!

Even wat gedetailleerder: Mijn eerste jaartje in Rotterdam nadert alweer zijn einde. Ik begin deze week met mijn laatste blok met nog maar 1 vak dat ik moet halen. Laat dit vak nou niet echt een breinbreker zijn, dus wat dat betreft zit ik denk ik wel gebakken, haha. En dan volgend jaar ook nog een jaartje hier in Rotterdam ploeteren en dan moet ik maar eens gaan bedenken wat er nog meer allemaal gaat komen. Ik wil in ieder geval ook nog ergens heen (reisje maken), dat kan zijn voor mijn afstuderen, maar het zou ook kunnen dat ik het na de opleiding ga doen. Liefst ga ik dan ook naar Afrika (kan ik je om tips gaan vragen :p), om daar ook wat van het echte leven te zien. Want ik kan met mn goede bedoelingen wel vanalles voor Afrika willen doen, maar zolang je er niet geweest bent is het toch nog allemaal een beetje vaag en ver-van-je-bed.

Maar tot nu bevalt de opleiding dus nog helemaal toppie, is helemaal wat ik ervan had verwacht! Oh, ik ga trouwens weer verhuizen! Ik blijf in dezelfde flat maar ga 6 etages hoger zitten! Vanaf daar heb ik een mooi uitzichtje op de maas (erasmus brug, euromast, etc), maar dus wel weer alles opnieuw inrichten enzo. Tegen de tijd dat je terug komt, moet er maar weer een keer een venloose delegatie komen, gaan we op de uni goedkope biertjes drinken, haha.

Oh heb hier trouwens ondertussen ook een baantje gevonden! Ik begin in juni bij een accountantskantoor hier in Rotterdam voor 1 dag in de week. Vet veel zin in! Zeker nu ik zo weinig les heb kan ik me hier in Rotterdam nog weleens de pleuris vervelen, dus een beetje geld verdienen is nooit weg.

En het fietsen is dit jaar echt een ramp. Heb van het weekend weer een rondje gedaan, maar de swung zit er bij nog niet echt in. Misschien komt het omdat ik veel alleen fiets dat ik niet zo vaak zin heb om een rondje te gaan maken. Maar ik beleef er iig niet meer zoveel plezier aan. Misschien moet ik ook maar eens opzoek naar een nieuwe rondje… Limburgs mooiste zou ik dit ook echt nooit hebben getrokken, 150km zwaar, amahoela!

Nou dat was wel zo’n beetje hoe de zaakjes hier ervoor staan, nu is het jouw beurt weer!!

Groet
    Martijn
  6. Wolter:
    Hey Martijn,

Hartstikke bedankt voor je blog, fietse hmm ik moet in juli ook maar weer eens beginnen. Je huisje bekijken dat doen we zeker en op korte termijn (na 5 juli als je er zit).

Maar het is mooi dat je een baantje hebt om de tijd te doden en om geld te verdienen voor je wereld reis.

Martijn bedankt voor je blog en volgende week is onze blog weer aan de beurt dat komt wel goed.
  7. Annette:
    23 mei 2010
    Hey Wolter en Harm,

Bij Leurs gaat alles zo zijn gang. Wellicht dat je de nieuwsbulletins ook leest, dan weet je namelijk dat het fietsenhok verplaatst is.
    Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws. Ik verkoop nog steeds ijsjes (tegenwoordig weer met verse aardbeien) en sta af en toe ook achter de bbq.
    Afgelopen weekend was het helaas wat rustiger, maar dat krijg je als het plots zo'n goed weer is.

Ik heb duidelijk niet jullie talent om een goede blog bij te houden, dus ik ga het hier maar bij laten.

Groetjes, Annette
  8. theo en grietje:
    24 mei 2010
    Jambo Harm en Wolter
    Bij intratuin was het vandaag mega druk, zo druk hebben we het nog niet gehad dit jaar en dat zijn super leuke dagen al ben je aan het einde echt gaar. De kassadames(en heren!)hebben geen eens pauze kunnen nemen. Er gingen veel planten enzo over de kassaband maar omdat het al een paar dagen heerlijk weer is verkochten de collega`s veel bbq`s en tuinmeubelen. Echt een sport om hoger te scoren als vorig jaar en dat lukte dan ook. Je wordt wel gemist hoor Harm, en je wordt met open armen ontvangen zaterdag 10 juli. Ik kom er speciaal voor werken ....haha...Nee maar ik heb wel mijn zaterdag omgeruild omdat we dan die 10e misschien een themazaterdag met bbq -demo gaan houden...en o.a. ik dat wil gaan organiseren.Theo en ik hebben vanavond de bbq ook maar aangeslingerd, lekker wijntje erbij...dat gaat er dan wel in na zo`n dag ploeteren. Verder ben ik druk met het personeelskrantje, binnenkort komt er weer 1 uit en dus komt de deadline er aan. Maar is erg leuk om mee bezig te zijn. Harm(en Wolter) nog heel veel plezier die laatste paar weken, misschien toch soms wat heimwee?. Groeten Grietje(en Theo)