week 12

12 mei 2010 - Nairobi, Kenia

Even zorgen dat we nog steeds legaal in Kenya zijn.

We starten deze eerste helft van de week met het ontwikkelen van lesmateriaal en ook deze week leiden wij twee docenten op om het nieuwe lesmateriaal ook te gebruiken. Het is echt leuk om te zien hoe enthousiast de docenten zijn, als de wil er is kun je dus veel bereiken. We ontwikkelen in de ochtend met de docenten enkele Teaching Cards en in de middag wordt het al toegepast en kijken we samen terug op de les aan de hand van filmmateriaal. Docenten zijn erg tevreden om te zien dat wij hun iets geven waar naar ze vragen.

Op donderdag gaan we samen met de directeur van Baraka Agriculture College Brother David naar Nairobi. Om 17.00 komen we aan op AHITI Kabete en worden warm ontvangen door onze Keniaanse familie. We zijn blij dat het toch gelukt is om dit weekeind bij hun te zijn.

Vrijdag de dag van de Visa, even zorgen dat we zonder problemen de laatste 2 maanden kunnen doorbrengen in Kenya. We vertrekken rond 11 uur naar de stad Nairobi en bovenverwachting snel zijn we klaar met het halen van een nieuwe visa. Onze vingers zijn nu wel even zwart van de inkt, maar dat wassen we er wel vanaf. In de avond koken we samen een Hollandse maal en op Hollandse wijze, voor-, hoofd-, en Nagerecht

Zaterdag een zonnige dag en lekker warm even genieten van het weer. Nadat we het ontbijt gehad hebben en de kippen onze eten ook waarderen genieten we van de dag. In de middag beginnen we met het eten voor de avond, mogelijk wat vroeg zou je denken om 14.00 uur maar die tijd hebben we ook wel nodig. We gaan namelijk 2 kippen slachten, dit zijn de kippen die we gezien hebben als kuikens en hebben zien groeien. Ik vang samen met Joseph 2 kippen of wel neem ze uit hun hok. Joseph laat me zien wat ik moet doen door één kip te slachten te plukken en in stukken te snijden. Vervolgens gaan Harm en ik samen een kip slachten en plukken en aan stukken snijden. Wat een belevenis maar de smaak van het avondeten was gewoon perfect. Lekkere kip en kakelvers.

Op zondag rijdt Harm zijn eerste kilometer in een auto in Kenia. Harm kan het niet laten om even uit te proberen hoe de auto’s in Kenia rijden, zo met het stuur aan de andere kant. Het was maar een kort ritje, even naar de supermarkt, en weer terug.