Week 2 Wolter & Harm in Kenia

26 februari 2010 - Nairobi, Kenia

Na een lekker uitgerust weekeind waar wij toch wel even aan toe waren, kwam een hectische maandag morgen. We werden rond 8 uur in de morgen opgehaald om vervolgens naar de farm in Ngong te gaan. Hier kregen we een korte rondleiding, we waren daar namelijk vorige week ook al geweest. We kregen nu een rondleiding in het gedeelte waar de konijnen zitten, deze konijnen zijn fokkonijnen, de boeren kunnen hier uit de omgeving konijnen kopen om goede konijnen te kunnen fokken. Naar wat heen en weer geloop met Peterson komt David de schoolchauffeur ons ophalen. We gaan naar Ahiti Kabeta, maar eerst nog even naar het Beekeeping station onze bagage ophalen. Wat nu precies de bedoeling is, is ons geheel onduidelijk. Maar al snel krijgen we door dat er een kamer voor ons in gereedheid wordt gebracht. De dag loopt nog steeds lekker chaotische door, we gaan met een van de docenten mee Mary ze geeft een cursus insemineren IA class en we mogen kijken hoe ze lesgeeft. Ze gebruikt de werkwijze die ze reeds de week eerder van (Jolanda, Douwe, Wolter en Harm) geleerd heeft. Ze legt het principe uit en stelt gelijktijdig ons voor, we kijken aandachtig rond en zien al dat deze leerlingen deze werkwijze van lesgeven wel goed vinden. (les via instructieckaarten) In de middag gaan we met de klas koeien insemineren althans de studenten gaan de theorie in de praktijk brengen. Mary en een andere docent Josephat kijken hoe de studenten dit doen. De dagen er na zullen wij het zelf aan de lijve ondervinden hoe het is om theorie om te zetten in de praktijk. We moeten er zelf aangeloven en ook een aantal koeien insemineren of anders gezegd proberen, Josephat helpt ons en legt in een aantal stappen uit wat we moeten doen en dan mogen we toch echt de koe in met onze blote hand.

Donderdag weer zo’n lekkere start, de telefoon gaat met de vraag zijn jullie er klaar voor en we haasten ons richting het kantoor waar we eindelijk dan toch een overzicht krijgen van wat we de komende tijd gaan doen. Tevens krijgen we te horen dat we met een andere klas mee gaan. We gaan naar een Museum en een krokodillen educatie centrum beide echt top maar we zijn er niet echt opgekleed want wij dachten dat we koeien gingen insemineren maar nee. Werkschoenen lange broek met 25 graden geen echte aanrader maar het is allemaal goed uit te houden. Nu hoop ik dat ik toch wel zo’n beetje alles heb verteld van deze week.

We zijn nog druk bezig met het uploaden van een filmpje, het filmpje vertelt het verhaal van week 1. Het uploaden neemt veel tijd in beslag maar je kunt er alvast naar uitkijken.

1. arina:
    hey moppies,
    Ik lees dat het leven daar even wennen is, dat had ik ook, je moet even er in komen. ze zijn niet zo snel daar en soms chaotisch!
    maar jullie beleven wel mooie dingen zo te lezen. Leuke en mooie foto's zie ik.
    Heel veel plezier en groetjes daar
    dikke kus arien
  2. Els:
    Hoi Harm en Wolter,
    Wat een leuke ervaringen, hadden jullie een paar weken geleden vast niet gedacht!

Andere bezoekers van deze leuke blog: vergeet niet naar de fantastische video te kijken!!!!

En laat een reactie achter, uit betrouwbare bron weet ik dat ze dat heel leuk vinden!

Groeten van Els
  3. Marloes:
    Dag lieverds,

Wat een leuke blog's.
    Ik lig in een scheur wat jullie vertellen, maar ik geniet ook. Zo te zien is het nog even wennen aan de (niet) aanwezige structuur die zij daar jullie bieden.

Mooie foto's ook. En wat een heerlijke weer; Hoe bevalt de temperatuur jou, Harm?

Dikke kus
  4. Charlotte:
    27 februari 2010
    Hallo,
    Leuk filmpje met leuke muziek en mooie dieren daar uit de rimboe.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie ;)
    Nieuws uit Nederland:
    Harm zijn plant leeft nog.
    Met Harm zijn gitaar gaat het prima, alleen de combinatie Charlotte en Gitaar moet nog komen.
    Stef heeft lekker buiten geslapen in zijn Shelter.
    En de volgende keer ga ik Buch-craften in Kenia ;)
    Groetjes Charlotte
  5. Yannicke:
    3 maart 2010
    Klinkt allemaal ontzettend goed vanuit daar! Erg leuk om gisteren weer eens met je gekletst te hebben via Skype Wolter, moeten we vaker doen! Als het goed is heb je ook een mail vanuit Leurs met een foto van de nieuwe aanwinst.