Hier onze eerste blog uit het mooie en zonnige en

13 februari 2010 - Nairobi, Kenia

Vrijdag 12 februari,

We zijn bezig met onze reis naar Kenia, eigenlijk naar Nairobi in Kenia. We worden door een heus uitzwaaicomité uit gezwaaid. Wat later dan gepland vertrekken we dan toch, het zal een reis worden die wij sowieso niet gaan vergeten, middels deze blog, die wij met de grootste zorg bij zullen houden, op deze manier proberen wij jullie een kijkje te geven in onze avonturen.

De vliegreis gaat gelukkig goed al zit Harm niet echt relex niet vanwege zijn lengte maar meer vanwege het feit dat zijn medereizigers niet zo´n hele charmante dames zijn, ze snurken zeer luidruchtig. Daarin tegen heeft Wolter het beter een echtpaar waar hij middenin mag zitten, echt spraakzaam is hij niet. Hij is al snel diep verzonken in de films die naar eigen keuze gezien kunnen worden. Tussen door maken wij beiden foto´s van het uitzicht, Het uitzicht is meer dan perfect.

De landing gaat voorspoedig net zoals het halen van een visum, nog even onze bagage opsnorren en we kunnen middels een taxi met onze alleraardigste chauffeur Maikel vertrekken naar onze Methodist guest house. De temperatuur is ondertussen van -7 naar +23 graden opgeschroefd en daar genieten wij dus direct van.

De nacht loopt voorspoedig en arriveren al snel in dag 1 februari 2010-02-13

Na het ontbijt die geheel in Engelse stijl is gaan we met Maikel onze chauffeur en natuurlijk Jolanda en Douwe om 9 uur op pad. Eerst naar de winkel, toch weer te veel mee genomen uit Nederland ze verkopen hier ook echt alles. Maar we nemen alleen wat water en een simkaart mee om natuurlijk ook hier goed mobiel te zijn. Na dat we uit de shoppingcenter zijn gaan naar een olifantenopvang The David Sheldrick wildlive trust, maar eerst gaan we koffie drinken waarna we rond 11uur dus daadwerkelijk naar de olifantenopvang vertrekken. De olifanten worden gevoerd en ja dat trekt natuurlijk veel touristen. Desondanks kon Wolter een olifant even aanraken waar Harm natuurlijk snel een plaatje van schoot, want hoe vaak heb je nu de kans om een olifant aan te raken. Nadat we deze grote vrienden uitzwaaien zijn we doorgegaan naar het huis van Karin Blixen, een vrouw die een verandering bracht in het leven van de slaven en de slavernij. We bekijken hier haar woning en de daarbij behorende tuin, verscholen achter in de tuin staat een koffiebonenbrander die zijn glorietijd allang voorbij is. Karin Blixen hoor ik een enkeling denken wie is die vrouw, dan moet je even denken aan de film Out off Africa.

Natuurlijk is een dag niet compleet zonder de Big nine te zien en gaan dan ook nog even naar het National park Nairobi. Met een normale auto zonder 4 wielaandrijving maar een top chauffeur als Maikel is dat natuurlijk goed gegaan, eigenlijk ook geen moment aan getwijfeld. De omgeving vroeg om alle aandacht en terecht mag ik denk ik dan ook wel zeggen. We zitten wel wat tegen elkaar aangeplakt op de achterbank, maar dat mag de pret zeker niet drukken. We stappen geheel tegen de regels in de auto uit en gaan even poseren voor de giraffen maar al snel worden we toch weer terug gefloten en stappen snel in de wagen. We bekijken het landschap met als decor de city van Nairobi met de giraffe op de voorgrond. Gedurende de rit komen we echt alles tegen you say it we have seen it. Maar om een kort verhaal lang te maken hebben we nog eens een ruime 600 foto´s alleen Harm en Wolter en dan nog die van Jolanda. Deze zullen meer vertellen dan al deze letters op jullie schermen bij elkaar.

We houden jullie zo snel mogelijk weer op de hoogte van onze belevenissen in Kenia, We kunnen jullie al wel melden dat we ons al zeer thuis voelen in dit mooie land.

1. Joey:
    13 februari 2010
    Beste Harm en Wolter,

vond het erg leuk om jullie eerste verhaal op de website te lezen, maar was vooral verbaasd over hetgeen jullie op de eerste dag al gezien hebben!

Hoe is het eten in Kenia?

Groeten,

Joe.
  2. Tina, Nicole en Martijn:
    Hey Harm en Wolter!!

Leuk verhaal joh! Als er na elke twee dagen zo'n verhaal komt, zullen wij nog wel heel wat uurtjes doorbrengen op je pagina! Nog veel plezier en geniet van al het moois!!

Vasteloavend same!
  3. Peggy:
    Hey Harm en Wolter

Leuk om te lezen dat mijn oude klasgenoten een buitenlandse reis maken. ik weet met me avontuur in Australie dat er heel wat te beleven valt. Nu dat ik jullie verhaal heb gelezen denk ik dat jullie dat zeker ook krijgen. Geniet er samen van.

Liefs jullie oude klasgenoot Peggy
  4. Joep:
    14 februari 2010
    Wij zitten/staan hier in de kou en jullie... pff! We drinken hier een paar pilsjes en schreeuwen wat, maar ik als ik dit zo zie en lees dan kan ik me voorstellen dat jullie weinig schreeuwen maar alleen maar met je mond open staan te kijken! Nu al zo`n mooie beesten en landschappen op de foto! Dat beloofd veel goeds!

Groeten,

Ewalds + Familie!
  5. Het Thuisfront van Wolter:
    15 februari 2010
    Hallo Wolter en Harm,
    Hier is het koud, wij zijn jaloers op jullie. Laat de leeuwen en olifanten met rust (behalve als je Barbecueën gaat).
    Mooie foto's ga zo door.

Groetjes, Fam.., Wiltjer en Veronica
  6. Inge:
    17 februari 2010
    heey Lieve klasgenootjes!

Wauw klinkt al goed zeg de eerste indruk van Kenia! En ook zo geschreven dat ik het al helemaal voor me zie gebeuren!!! Haha. Hier is de carnaval achter de rug, was mooi maar ook mooi dat het weer voorbij is!

Vanuit een vies,koud en nat brabant wens ik jullie super veel plezier, geniet van alles en pas op elkaar en jezelf! Ik blijf jullie verhalen volgen!

Liefs x Inge.
  7. Yannicke:
    17 februari 2010
    Hee Wolter en Harm!

Deze eerste blog belooft veel goeds voor de rest van jullie reis. Ontzettend gaaf wat jullie al allemaal gezien hebben. Geniet er maar lekker van, dan brakken wij hier uit van de carnaval. Jullie hebben wel een tof feestje gemist, maar zo te lezen er heel wat moois voor terug gekregen.

Ben benieuwd naar jullie volgende blog!

Liefs
    Yannicke
  8. veronica:
    18 februari 2010
    heyyy wolter en harm
    hoe is het daar hier goed ben weer thuis en het was een gezellige week maar mis ze al wel weer maar kom gouw weer wou dat ik daar ook was lekker warm nou wens jullie veel plezier en spreek je later wel
    have fun

liefs johan en veronica