Week 4 in Kenia

14 maart 2010 - Nairobi, Kenia

We zitten op dit moment al weer ruim een maand in Kenia, en het bevalt ons nog steeds erg goed.

Het weekend van 6/7 maart hebben op uitnodiging van een docente bij haar doorgebracht.

Zaterdagochtend hebben we ontbeten met pannenkoeken, wat een luxe.

Hierna kregen we te horen wat het programma van de zaterdag was, we gingen met een neef van de docente naar Village market een plek waar je kunt zwemmen, bowlen, poolen, winkelen, eten, enz. Er werd gezegd dat we zouden gaan zwemmen, daar hadden we nou geen rekening mee gehouden. Eerst dus terug naar Kabete om onze zwemspullen op te halen. Toen we eindelijk bij Village market waren, (het was namelijk erg druk op de weg we hebben meer dan 3 uur in de auto gezeten.) was het al weer 16.00 uur, en was het al weer te laat om te gaan zwemmen. We hebben toen maar gebowld, Wolter had gewonnen en Harm had 1 puntje minder. Hierna hebben we nog een potje gepoold, na het poolen zijn we weer terug naar het huis van de docent gegaan. Om 21.30 hebben we heerlijk gegeten.

Zondag zijn we in de morgen eerst naar de kerk gegaan en hebben hierna niks bijzonders gedaan, we hebben heerlijk uitgerust.

Maandag zijn we weer naar Ngong gegaan, we hebben nog een keer gevraagd of we deze week konden blijven slapen op de schoolfarm, Peterson ging het voor ons proberen te regelen. We hebben hierna wat lessen gevolgd, en zijn terug naar Kabete gegaan.

Woensdag zijn we na de lessen in Ngong, met Peterson naar Ngong Hill gegaan. Peterson wou ons graag zijn kindjes laten zien, 5 windmolens. Peterson vindt ze helemaal geweldig en is zeer gefascineerd door molens. Natuurlijk hebben we genoten van het geweldige uitzicht op de top van de heuvel.

Bij het verlaten van de Ngong hills kregen we een lekke band, nadat deze gerepareerd was zijn we terug gegaan naar Kabete. Helaas was het niet mogelijk om in Ngong te overnachten, er is daar tijdelijk geen elektriciteit en stromend water, en de directrice wou ons deze omstandigheden niet aandoen. (de studenten moeten hier al 2 weken genoegen mee nemen, en zijn niet blij.)

Donderdag zijn we met 50 studenten naar Kenya forestry research institute (KEFRI) geweest.

Er was een opendag op KEFRI om de bevolking te laten zien wat KEFRI allemaal doet, erg druk maar ook erg interessant. Hierna hebben we nog een wandeling gemaakt door het bos. Toen we terug kwamen vertrokken we meteen naar Kabete, wat wel een beetje raar was omdat 19 studenten nog niet terug waren. Er werd gezegd dat de ze dan maar met de Matatu terug moesten komen.

Zaterdag zijn we naar Naivasha gegaan, we vertrokken om ongeveer 11 uur, 3 uur later dan gepland, maar we vertrokken. Na een mooie rit van ongeveer een uur zijn we aangekomen bij Lake Naivasha, na een kort bezoek zijn we doorgereden naar Malewa wildlife Park, een wildpark waar we verschilde dieren hebben gezien zoals: Giraffe, Zebra, Zwijnen, Gazelle, en een rare vogel waar we de naam niet van weten.

Om 15.30 hebben we bij een restaurant heerlijk roosted beef gegeten, hierna zijn we weer terug gereden en zijn we vroeg naar bed gegaan.

Zondag zijn we met de dochters (Mary & Lucie) van de gastvrouw (Grace) naar Nairobi Town gegaan. En hoe reis je in Kenia, met een Matatu, kleine busjes die als gekke rond kunnen rijden en bijna niks kosten (20 cent voor 15km), vandaag viel dat gek erg mee.

We hebben een beetje rondgelopen door het centrum en Wolter kon het weer niet laten om veel foto’s te maken, net een Japanner.

We hebben weer heerlijk geluncht in een restaurant, we hadden een pikante kipschotel met maïs en aardappelen.

Hierna zijn we weer met een Matatu terug naar Kabete gegaan.

Zoals jullie hebben kunnen lezen weer een leuke, drukke en afwisselende week in Kenia, waar er van vele mogen volgen.

Groetjes aan iedereen

Harm & Wolter

1. Els:
    14 maart 2010
    Weer een leuk verslag en gelukkig ook weer mooie foto's!

De eerste maand zit er al weer op, fijn dat het jullie nog steeds goed bevalt.
    Groeten van Els
  2. liset:
    14 maart 2010
    Hey wolter en harm,
    WAAAhh moest ff goed kijken maar jullie worden toch echt bruin haha zelfs wolter onze melkfles!! haha
    weer een leuk verhaal en die villa kun je die niet ff meenemen ziet er wel vet uit. ow ja vergeet de zon tegen die tijd ook niet haha. nou hier bruik worden zit er niet in dus geniet zo wel mee. hopelijk spreek ik jullie van de week nog op msn of hyven we wel ff!
    mis jullie toch wel hoor!
    kus liset
  3. Het Thuisfront van Wolter:
    15 maart 2010
    Weer mooie foto's leuk dat jullie het naar de zin hebben.
    Ga zo door boer Wolter en boer Harmsen.
  4. theo en grietje:
    Hoi Harm en Wolter
    Echt super leuk om van jullie verhalen en foto`s mee te mogen genieten. Wij zijn ,zeker met die video en muziek, weer eventjes helemaal terug in kenya. Genieten jullie maar verder en wij genieten mee.... Succes met alles en groetjes van ons.
  5. Yannicke:
    15 maart 2010
    Klinkt weer goed allemaal, jullie beleven veel zo te lezen. Wolter, ik ben echt jaloers op wat jij daar aan foto's kan maken! Ik wil ze allemaal zien als je terug bent.
  6. chantal:
    17 maart 2010
    ziet er al weer goed uit heren!!
    volgens mij hebben we nogal wat te bekijken qua foto's als jullie weer terug zijn!!
  7. Het Thuisfront van Wolter:
    18 maart 2010
    hallo jongens het doet goed te horen (lezen).dat het jullie goed bevalt en een top verhaal jongens maar wat die vreemde vogel betreft is dat wolter niet . hi hi.maar ik begijp wel dat jullie een druk tijd schema hebben en veel info krijgen . maar top zoals jullie ons ook mee laten genieten van alles .kan niet wachten tot er een nieuwe verhaal komt tot later ............
  8. Trudi:
    19 maart 2010
    Erg leuk om jullie belevenissen te volgen!
    Foto's en video, prachtig!

Geniet van deze geweldige tijd, groetjes Trudi,Jack.